Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

ΕΝΑ WEBQUEST (Από τη Στριφτόμπολα Ελένη)

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ


ΤΑΞΗ: Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΑΒΑΦΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (μέσα από το παράδειγμα του ποιήματος «ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ»)


[WEBQUEST 4ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ]
ΘΕΜΑ: «ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ», του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ

ΣΤΟΧΟΙ:
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ:


ΓΕΝΙΚΑ:

Α. Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα κλασικό έργο του Κ. Π. Καβάφη και γενικότερα την ποίηση του Καβάφη

ΕΙΔΙΚΑ:


Α. Να έρθουν σε επαφή με ένα βασικό θεματολογικό άξονα της ποίησης του Καβάφη, τα ιστορικά ποιήματα

Β. Να κατανοήσουν τα εκφραστικά μέσα, τη γλώσσα αλλά και το ύφος της καβαφικής ποίησης και να εστιάσουν στα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα
Γ. Να αντιληφθούν τη διακειμενικότητα στο έργο του Καβάφη (στη συγκεκριμένη περίπτωση, πώς «συνομιλεί» το έργο του με εκείνο του Ηροδότου)

Δ. Να συνειδητοποιήσουν τη σχέση της καβαφικής ποίησης με τη μοντέρνα ποίηση


Ε. Να συναισθανθούν τη διαχρονικότητα του έργου

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ:
Α. Να αναπτύξουν την αισθητική τους καλλιέργεια


Β. Να ανταλλάξουν απόψεις, να δουλέψουν συνεργατικά, να επικοινωνήσουν



Γ. Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους



Δ. Να απολαύσουν τόσο την ενασχόληση με το ποίημα αλλά και τη συμμετοχική δουλειά





ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ:



Α. Να εξοικειωθούν με τη χρήση του Διαδικτύου για την άντληση εκπαιδευτικών πληροφοριών και γνώσης



Β. Να ασκηθούν στη χρήση του κειμενογράφου (Word)



Γ. Να πειραματιστούν με τη χρήση του προγράμματος παρουσιάσεων (Power Point)



Δ. Να διερευνήσουν και άλλες δυνατότητες που παρέχει το ηλεκτρονικό περιβάλλον εργασίας, όπως, λ.χ., η αντιγραφή και η επικόλληση





ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ:



 Έχει κάτι να μας πει ο Καβάφης για τη ζωή μας σήμερα, διηγούμενος ιστορίες από το παρελθόν;





ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:



Οι μαθητές να μετατραπούν σε ερευνητές και παρουσιαστές ενός σύνθετου θέματος, πάντα με συνερευνητή και συν-βοηθό το διδάσκοντα και, πιο συγκεκριμένα:

=> να εκφραστούν

=> να πληροφορηθούν – να γνωρίσουν

=> να εργαστούν δημιουργικά, αναπτύσσοντας την πρωτοβουλία, τη φαντασία αλλά, εξίσου, το συνεργατικό τους πνεύμα

=> να καταλήξουν στην εξαγωγή και διατύπωση συμπερασμάτων ως επιστέγασμα της δουλειάς τους





ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:



- Να συνθέσουν ένα γραπτό πολυτροπικό κείμενο συμπερασμάτων που θα αναδεικνύει με επάρκεια την πολυεπίπεδη ερευνητική τους δουλειά

(Σημείωση1: Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην επίτευξη των γνωστικών στόχων αλλά και στην αισθητική του word.doc ή/και του ppt που θα δημιουργήσουν οι μαθητές με σημαντικό σημείου ελέγχου το κατά πόσον το κείμενό τους είναι αποτελεσματικό γνωστικά για τον πιθανό αναγνώστη του)





ΠΗΓΕΣ (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ) ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:



http://www.snhell.gr (Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού)

http://www.wikipedia.org



(Σημείωση 2: Τους δίνεται η οδηγία να πληκτρολογήσουν στο google το όνομα του ποιητή και να ψάξουν από εκεί και άλλες ιστοσελίδες για το θέμα. Θα τονιστεί όμως ότι η επιλογή των σελίδων που θα χρησιμοποιηθούν τελικά θα γίνει μετά από τη συνεργασία με το διδάσκοντα, ώστε οι πληροφορίες να είναι έγκυρες και αξιόπιστες)



ΠΙΘΑΝΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΣΑΙΑΣ:



Ομάδες 4 των 4-6 ατόμων



1η ομάδα: Βιογραφικά του ποιητή –> 4 μαθητές



2η ομάδα: Θεματολογία –> 6 μαθητές



3η ομάδα: Εκφραστικά μέσα –> 6 μαθητές



4η ομάδα: Συλλογή συμπερασμάτων –> 4 μαθητές



1η -4η ομάδες: Δημιουργία του ppt -> Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει κάποιες διαφάνειες σχετικές με την επιμέρους δουλειά της και συζητά τη θέση τους στη συνολική παρουσίαση• επίσης, όμως, κρίνει και προτείνει διορθώσεις και στην επιμέρους δουλειά των υπόλοιπων ομάδων σχετικά με το ppt

Δεν υπάρχουν σχόλια: