Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Mε αφορμή ένα βίντεο για την Ακρόπολη...

Αγαπητοί συνάδελφοι,

γειά σας!
Υγείαν έχουμε και επιθυμούμε και δι' υμάς!


Είμαστε εδώ με την Δήμητρα και λέμε ιδέες για το βιντεάκι που μόλις παρακολουθήσαμε...
Ωραίο ήταν και η μουσική του εκπληκτική.

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, θα μπορούσε να διδαχθεί η δομή ενός αρχαίου ναού και η ιστορική εξέλιξη της κατασκευής του.
 Σχέδιο 1ο:
Καθώς εξελίσσεται το βίντεο οι μαθητές μπορούν να καταγράφουν τα βασικά στοιχεία που τον συναποτελούν (κρηπίδωμα, κίονες, θριγκός, αέτωμα).
 Καλό θα ήταν οι μαθητές να έχουν στα χέρια τους ένα φύλλο εργασίας με ερωτήματα, με κενά ή με συμπλήρωση σύντομων απαντήσεων σε κουτάκια.
Λίγο πριν εμφανιστεί η στέγη, παγώνουμε την εικόνα και δείχνουμε τους κοντούς δωρικούς κίονες, σε αντίθεση με τις υψηλότερες δίτονες ιωνικές κιονοστοιχίες του εσωτερικού του ναού.

 Σχέδιο 2ο:
Καθώς πέφτουν τα τρίγλυφα ένα ένα και κολλώνται στην επιφάνεια του θριγκού, παγώνουμε την εικόνα και ρωτάμε τους μαθητές αν φαντάζονται για ποιο λόγο υπάρχουν τα τρίγλυφα.
Επειδή προφανώς δεν θα γνωρίζουν τους λέμε ότι επειδή παλαιότερα οι ναοί ήταν ξύλινοι, τα τρίγλυφα αντικαθιστούν τις τάβλες που ένωναν τα κομμάτια της ανωδομής.

Σχέδιο 3ο:
Προτείνουμε στους μαθητές καθώς βλέπουν το βιντεάκι να σκέπτονται ότι θα δημιουργήσουν μετά μία μακέτα, στο μάθημα της Τεχνολογίας. Πρέπει να αποφασίσουν ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουν για κάθε τμήμα του ναού.

Αυτά καλοί μας συνάδελφοι!!!!
Πολλά φιλάκια (από Φλώρα)
Η Δήμητρα είναι σοβαρή όπως ξέρετε.
Επίσης, για την πολυλογία των γραφομένων ευθύνομαι εγώ, η τρελλή αγελάδα... Φλώρα...

ΚISSES & HUGS!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: