Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2010

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Γεια σας κι από μένα! Ελπίζω να περνάτε καλά τις μίνι διακοπές μας, με ή χωρίς χαρταετό, χαλβά, λαγάνα κτλ., κτλ. Με τη σειρά μου εύχομαι κι εγώ "Περαστικά" στη δασκάλα, καθώς και "Γρήγορη και καλή ανάρρωση"! Θα καταθέσω κι εγώ, όπως ο Σωτήρης, μια πρόχειρη πρόταση. Ευπρόσδεκτες οι όποιες παρατήρήσεις, σχόλια, ... . Έχουμε και λέμε, λοιπόν:

Μάθημα: Παγκόσμια Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη

Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου

Θέμα: Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

Χρόνος: 1 διδακτική ώρα ανά ομάδα

Ομάδες: 5 ( με 4-5 μαθητές η καθεμία)

Υλικό: Κυρίως από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (www.fhw.gr), αλλά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και άλλες πηγές από το Διαδίκτυο ή βιβλία, που προτείνονται στη βιβλιογραφία της συγκεκριμένης ιστοσελίδας ή που θα είχαν προταθεί ως βιβλιογραφικές πηγές σε μια ανάλογη συζήτηση μέσα στην τάξη κατά την προετοιμασία της εργασίας.

Στόχοι: - Όσον αφορά την εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου, να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις δυνατότητες που παρέχει το Διαδίκτυο σε πληροφορία και γνώση και, ειδικότερα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, σε ιστορική πληροφορία και γνώση για ένα μείζον ζήτημα της σύγχρονης παγκόσμιας ιστορίας.
- Η εξοικείωση με τη χρήση του προγράμματος PowerPoint για παρουσιάσεις εργασιών των μαθητών.
- Ανάπτυξη της ομαδοσυνεργατικής δουλειάς στους μαθητές.
- Ανάπτυξη της δημιουργικής συνθετικής κριτικής σκέψης, όπως επίσης και της αισθητικής καλλιέργειας των μαθητών, καθώς και της ανάπτυξης πρωτοβουλίας από μέρους τους.
- Απόκτηση γνώσεων για το συγκεκριμένο θέμα.

Τρόπος εργασίας: Κάθε ομάδα από τις 5 θα διάλεγε να δουλέψει μία από τις θεματικές ενότητες στις οποίες χωρίζεται ο Β΄Π. Π. στην ιστοσελίδα του Ιδρ. Μείζονος Ελληνισμού. Συγκεκριμένα, αριστερά στην αρχική σελίδα του ΙΜΕ υπάρχουν οι ΚΟΜΒΟΙ ΙΜΕ, από όπου κάποιος μπορεί να βρεθεί στους Ιστορικούς Κόμβους και από εκεί στην Ελληνική Ιστορία και από εκεί στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία και από εκεί στο Μεσοπόλεμο και στο Β΄Π. Π. και από εκεί, τέλος, στις 5 θεματικές ενότητες του Β΄Π. Π. που είναι: 1. Β΄Π. Π. γενικά, 2. Ελλάδα και Β΄Π. Π., 3. Κατοχή, 4. Αντίσταση, 5. Απελευθέρωση-Δεκεμβριανά-Βάρκιζα.
Τώρα, αφού διάβαζαν τα παιδιά ό,τι λέγεται εκεί και "ξεφύλλιζαν" και τις πηγές που δίνονται καθώς και τις φωτογραφίες που παρέχονται στο ειδικό άλμπουμ της ιστοσελίδας για την περίοδο του Μεσοπολέμου και του Β΄Π.Π. και αφού διάβαζαν και άλλο υλικό από το προτεινόμενο παραπάνω, θα καλούνταν να φτιάξουν για τη θεματική ενότητα που επέλεξαν μία παρουσίαση σε PowerPoint, έτσι ώστε να κάνουν την παράδοση της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας στους υπόλοιπους συμμαθητές στην τάξη τους.

Ευχαριστώ και ελπίζω να μη σας κούρασα.
Χαιρετώ προς το παρόν. Θα τα πούμε σύντομα, δηλαδή αύριο.
elena

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Έλενα, αρκετά καλές οι σκέψεις σου.
όμως σας θυμίζω ότι καλό είναι στους μαθητές να δίνουμε φύλλα εργασίας, γιατί μόνοι τους χάνονται συνήθως.Οπότε τους δίνεις ένα φύλλο εργασίας και τους λες μετά να παρουσιάσουν τις απαντήσεις σε powerpoint.
kiki