Εννοιολογικοί χάρτες στα
Θρησκευτικά
Στα εμπλουτισμένα βιβλία των θρησκευτικών
του λυκείου βρήκα αρκετές δραστηριότητες με εννοιολογικούς χάρτες. Αναφέρω ένα παράδειγμα
από το μάθημα της Β΄ για την Παράδοση.
Παρατηρώ ότι η χρήση του εννοιολογικού χάρτη περιορίζεται μόνο στο να παρουσιάσει-υπενθυμίσει
το καινούργιο στους μαθητές.
Ο τρόπος αυτός διευκολύνει την παραδοσιακή
μορφή διδασκαλίας. Ο δάσκαλος προσφέρει τη γνώση , ο μαθητής παθητικά τη
δέχεται .
Θα μπορούσαν να
αξιοποιηθούν πιο δημιουργικά αν οι μαθητές:
§
Σ’ έναν
ελλιπή εννοιολογικό χάρτη συμπλήρωναν τα κενά.
§
Από
έναν κατάλογο εννοιών δημιουργούσαν εννοιολογικό χάρτη.
§
Μια
ιστορική αφήγηση τη μετέφραζαν σε εννοιολογικό χάρτη ή και το αντίστροφο.
§
Από
ένα κείμενο με έννοιες δημιουργούσαν εννοιολογικό χάρτη.
Νομίζω πως με αυτόν
τον τρόπο οι μαθητές μπορούν να:
Ø
Σχεδιάσουν
και να αναλύσουν τη σκέψη τους.
Ø
Επεξεργαστούν
τις πληροφορίες.
Ø
Οργανώσουν
τις ιδέες τους.
Ø
Δουν
σχέσεις και να κάνουν συνδέσεις.
Ø
Συγκρίνουν
και να σκεφτούν δημιουργικά.
Ø
Αναπτύξουν
κριτική και λογική σκέψη.
Επίσης οι εκπαιδευτικοί μπορούν να:
Ø
Έχουν
μια συνολική εικόνα της μάθησης και της προόδου.
Ø
Αναγνωρίζουν παρερμηνείες και λάθος συνδέσεις.
Μια προσπάθεια δημιουργίας εννοιολογικού
χάρτη στο μάθημα της Γ΄ λυκείου :
Βιοηθική και Χριστιανική ηθική.
Προτείνω να μελετήσουν οι μαθητές
συγκεκριμένο κείμενο
και ύστερα να δημιουργήσουν εννοιολογικό χάρτη με βασικές έννοιες τη Βιοηθική και Χριστιανική Ηθική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου