Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2011

Σχολιασμός διδακτικού σχεδίου με θέμα την Οικολογία (Νεοελληνική Γλώσσα)

Το σχέδιο διδασκαλίας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ΑΠΣ για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας αφού προβλέπεται η άσκηση στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου άρα στη γραφή και την ακρόαση.Επίσης οι μαθητές ασκούνται στη διερεύνηση της ετυμολογίας των λέξεων και την κριτική επεξεργασία τους.
Οι σύνδεσμοι που δίνονται είναι προφανώς ενδεικτικοί, ανταποκρίνονται στη δεκτικότητά των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου και εξυπηρετούν τους επιδιωκόμενους στόχους.
Θεωρώ ωστόσο ότι ο γραπτός λόγος που θα παράξουν οι μαθητές πρέπει να είναι αποτελεσματικός.Επομένως να μη ζητηθεί η παραγωγή σημειώσεων αλλά η σύνθεση, με βάση τις σημειώσεις, ενός σύντομου κειμένου που να απαντά στα υπό διερεύνηση ερωτήματα.Έτσι στα πλαίσια του μαθήματος διασφαλίζεται η γλωσσική επεξεργασία του κειμένου και αποφεύγεται ο κίνδυνος της απλής αντιγραφής - επικόλλησης που επαναπαύει τους μαθητές και δεν τους επιτρέπει να καταλάβουν ότι αυτό είναι το μέσο για να κάνουν την εργασία τους και όχι το αποτέλεσμά της.

1 σχόλιο:

ΕΚ είπε...

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
1.Θα είχε ενδιαφέρον να αναφερθούν:
α. ο προβλεπόμενος χρόνος & β. το κριτήριο χωρισμού των ομάδων.
2.Δίνεται ικανός αριθμός ιστοσελίδων. Θα βοηθούσε η σύνδεση και ο συσχετισμός τους με τις ερωτήσεις/εργασίες (παράλληλη θέση ιστοσελίδων-ερωτήσεων), ώστε η διαδικασία της αναζήτησης να είναι περισσότερο αποτελεσματική και λιγότερο χρονοβόρα.
3.Η τελευταία δραστηριότητα (ετυμολογία λ. “οικολογία”) υπενθυμίζει στο μαθητή ότι η εργασία του αφορά σε γλωσσικό μάθημα.