5η
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ
Τσιάκαλου Ελένη
ΠΕΟ2 Φιλόλογος
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ WORD
Ο Επεξεργαστής Κειμένου έχει σημαντικό ρόλο στην
εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, όσο αφορά τα φιλολογικά μαθήματα,
δίνεται η δυνατότητα για την παραγωγή
και τη μορφοποίηση ενός κειμένου με
πολλαπλές επιλογές στη χρήση γραμματοσειράς, χρώματος γραμμάτων, μορφοποίησης
παραγράφων, εισαγωγής στηλών, πινάκων κ.ά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κείμενο
να γίνεται πιο ελκυστικό και η παραγωγή λόγου να αποτελεί μια γόνιμη,
δημιουργική και δυναμική διαδικασία συνιστώντας μια εξέλιξη στη γραφή. Οι
μαθητές είτε διαβάζουν έτοιμα κείμενα, είτε δημιουργούν δικά τους στα πλαίσια
εργασιών που τους ανατίθενται στο σχολείο ή στο σπίτι. Διεγείρεται έτσι το ενδιαφέρον τους, ενισχύεται η φαντασία, η δημιουργικότητα και
εν τέλει η προσληπτική ικανότητά τους. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα τροποποίησης, άμεσης δηλαδή αναθεώρησης
του περιεχομένου του κειμένου, διορθώσεων, αλλαγών, προσθηκών, ανάλογα με τις
ανάγκες του μαθήματος.
Το ψηφιακό κείμενο ευνοεί την πολυτροπικότητα, μια που μπορεί να ενσωματώνει εικόνες, χάρτες,
σχεδιαγράμματα, σκίτσα και οποιοδήποτε άλλο υλικό μπορεί να υποστηρίξει το
περιεχόμενο και να συμπληρώσει το νόημα. Έτσι, η κατανόησή του είναι
πληρέστερη, καθώς γίνεται με ένα πολλαπλό σύστημα τρόπων. Ευνοεί επίσης την πολυμεσικότητα, αφού με υπερσυνδέσμους
δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε πολλαπλές πηγές μάθησης, όπως σε ιστοσελίδες,
αρχεία ήχου, Video κ.ά. Τα κείμενα έτσι αποκτούν πολυσημία, διεγείρονται περισσότερες
αισθήσεις των μαθητών και αυξάνεται η ανταπόκρισή τους στο μάθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου