Τετάρτη 30 Μαΐου 2018


Εργασία μεσοδιαστήματος από την 5η συνεδρία
Διδακτική αξιοποίηση του Word
Τρασάνη Αικατερίνη   ΠΕ02
      Τα  προγράμματα επεξεργασίας κειμένου  αξιοποιούνται πολύ γόνιμα στη διδασκαλία της γλώσσας, καθώς προσφέρουν  ιδιαίτερη  ευκολία στη μορφοποίηση του κειμένου, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει τον πειραματισμό  και απελευθερώνει τους μαθητές,  καθώς  αυτοί μπορούν πια να ασχοληθούν με την ουσία του γραπτού τους και όχι με τις συμβάσεις που υπαγόρευαν οι περιορισμοί του αμετάβλητου τυπωμένου κειμένου.  Το ψηφιακό κείμενο αποκτά ρευστότητα , καθώς ο μαθητής διαθέτει την δυνατότητα να αλλάξει  όσες φορές επιθυμεί το κείμενό του. Για παράδειγμα μπορεί πολύ εύκολα  να προσθέσει ή να αφαιρέσει τμήμα του κειμένου, να μεταβάλει τη σειρά των παραγράφων ή των ενοτήτων, να τροποποιήσει  το μέγεθος ,το χρώμα , το είδος  των χαρακτήρων κ.α. , επηρεάζοντας παράλληλα όλη την εμφάνιση και το περιεχόμενο του κειμένου. Η ρευστότητα αυτή του κειμένου προσφέρει τη δυνατότητα διαρκών βελτιώσεων και επανεξετάσεων ,χωρίς να χρειάζεται να ξαναγραφεί ό,τι σωστό υπάρχει. Έτσι, απλουστεύεται η διαδικασία παραγωγής γραπτού λόγου και διευκολύνεται η ομαδική εργασία και συνεργασία μεταξύ των μαθητών, οι οποίοι πια δρουν πιο αυθόρμητα απαλλαγμένοι από τον φόβο του λάθους.
        Επιπλέον, η  χρήση των προγραμμάτων επεξεργασίας κειμένου έχει ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση αυτού που αντιλαμβανόμασταν ως γραπτό λόγο μέχρι τώρα. Είναι απαραίτητο να αντιλαμβανόμαστε το κείμενο με αρκετά πιο διευρυμένη οπτική, που θα συμπεριλαμβάνει διάφορες μορφές υβριδικών κειμένων, όπως είναι  το πολυτροπικό κείμενο. Μπορούμε, επομένως,  με την εισαγωγή μιας εικόνας ή ενός υπερσυνδέσμου να δημιουργήσουμε ένα πιο εμπλουτισμένο κείμενο, το οποίο θα δοθεί προς αξιοποίηση στους μαθητές. Οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν πώς «συνομιλεί» η εικόνα ή το ψηφιακό υλικό με το δοθέν κείμενο και να καταλήξουν σε συμπεράσματα , τα οποία θα εκφράσουν γραπτά ή προφορικά.


Δεν υπάρχουν σχόλια: