Φύλλο
εργασίας για το λογισμικό «Ομηρικά έπη: α΄ και β΄ Γυμνασίου»
Τάξη
Β΄ Γυμνασίου
Μεταβείτε
στη θεματική ενότητα «Η θέση των θεών
στον Όμηρο» - υποενότητα «Τα
συμβούλια των θεών». Αφού μελετήσετε τις πληροφορίες της υποενότητας και τα παράλληλα κείμενα (1, 3, 5) να χωριστείτε σε τρεις ομάδες και
να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες:
Α΄ΟΜΑΔΑ
1. 1.
Να μελετήσετε τη ραψωδία Α της Ιλιάδας, στίχοι
54 – 245 και 535 – 612. Εντοπίστε σημεία με υβριστικά ή απειλητικά λόγια που
ανταλλάσσουν τα ζεύγη Αγαμέμνονα – Αχιλλέα και Δία – Ήρα. Ποιοι είναι οι λόγοι
του καυγά κάθε φορά;
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
2.
2.Τι
κοινά στοιχεία εντοπίζετε ανάμεσα στις συγκεντρώσεις των θνητών και των θεών στο έπος της Ιλιάδας;
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
3. 3.
Ώρα
για παιχνίδι: Να μεταβείτε στις δραστηριότητες της συγκεκριμένης υποενότητας
και να λύσετε τη δραστηριότητα με τίτλο: «Αγορά θεών και αγορά Αχαιών της Ιλιάδας»
Β΄ΟΜΑΔΑ
1.
1.Να μελετήσετε τη ραψωδία ε της Οδύσσειας (στίχοι 1-49) και τη ραψωδία Α της Ιλιάδας
(στίχοι 535 – 612). Να εντοπίσετε και να τεκμηριώσετε τις διαφορές που υπάρχουν
ανάμεσα στα δύο συμβούλια των Θεών όσο αφορά τη συμπεριφορά τους και τις μεταξύ
τους σχέσεις.
.........................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................
2.
2.Πώς θα
χαρακτηρίζατε τους θεούς στην Οδύσσεια και πώς στην Ιλιάδα;
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
3. 3.
Ώρα
για παιχνίδι: Να μεταβείτε στις δραστηριότητες της συγκεκριμένης υποενότητας
και να λύσετε τη δραστηριότητα με τίτλο «ταξινόμηση».
Γ΄ΟΜΑΔΑ
1. 1.
Να μελετήσετε τη ραψωδία α της Οδύσσειας (στίχοι 26-108) και τη ραψωδία Ο της Ιλιάδας (στίχοι
1 – 79). Να εντοπίσετε και να τεκμηριώσετε τις διαφορές που υπάρχουν στη
συμπεριφορά και το ήθος του Δία ανάμεσα στα δύο έπη.
.........................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................
2.
2.Αν
ζούσατε στα χρόνια του Ομήρου ποιον Δία θα θέλατε να λατρέψετε; Αυτόν της Ιλιάδας
ή της Οδύσσειας; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................
3. 3.
Ώρα
για παιχνίδι: Να μεταβείτε στις δραστηριότητες της συγκεκριμένης υποενότητας
και να λύσετε τη δραστηριότητα με τίτλο «Αγορά θεών στην Οδύσσεια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου