ΑΡΧΗ
Τάξη: Β΄ Γυμνασίου
Μάθημα: Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία
Ενότητα:Η τέταρτη σταυροφορία και οι συνέπειές της για το Βυζάντιο
(χρόνος υλοποίησης: 2 διδακτικές ώρες)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Γνωριμία των μαθητών με ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός στο μεταίχμιο της μέσης και ύστερης βυζαντινής περιόδου, την άλωση της Πόλης του 1204 ως συνέπεια της τέταρτης σταυροφορίας (1202-1204) και τη σημασία της.
ΣΤΟΧΟΣ
Στόχος της εργασίας των ομάδων είναι μέσα από την περιήγηση στο διαδίκτυο αφ' ενός να παρουσιάσουν τη δυναμική της Δ΄ σταυροφορίας στο χώρο της Ν.Α. Μεσογείου και αφ' ετέρου να αναδείξουν την ιστορική σημασία της άλωσης του 1204 στην αφύπνιση ενός εθνικού αισθήματος στον ελληνισμό του Βυζαντίου.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Στην εργασία τους οι μαθητές θα χωριστούν σε τέσσερις ομάδες των τριών. Οι ομάδες: α)οι σταυροφόροι, β) οι Άγγελοι (η βυζαντινή δυναστεία), γ) οι Λατίνοι νικητές (περίοδος Λατινοκρατίας) και δ) οι δημοσιογράφοι.
Οι ομάδες θα αναζητούν πληροφορίες στις ιστοσελίδες που τους προτείνονται , θα απαντούν σε ερωτήσεις και θα ασχολούνται με δραστηριότητες.
Ομάδα 1 (οι σταυροφόροι):
-Γιατί έγινε η Δ΄ σταυροφορία και ποιοι Δυτικοί συμμετείχαν;
Δραστηριότητα: να σχεδιάσετε την πορεία της σταυροφορίας στο ppt.
Ιστοσελίδες: http://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_Crusade
http://el.wikipedia.org
http://www.sansimera.gr/articles/246
Ομάδα 2 (οι Άγγελοι):
-Ποιος ήταν ο ρόλος των Αγγέλων (Ισαακίου Β΄ και Αλεξίου Δ΄) στη Δ΄ σταυροφορία;
-Γιατί δεν κατάφεραν τελικά να μείνουν στην εξουσία;
Ιστοσελίδες:http://users.ach.sch.gr/pchaloul/byzantium/byzantio-stayrof.html
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%94%27
Ομάδα 3 (Λατίνοι νικητές)
-Ποια κρατίδια (λατινικά και ελληνικά) δημιουργήθηκαν μετά την άλωση και τη διανομή των βυζαντινών εδαφών;
Δραστηριότητα:να παρουσιάσετε τα κρατίδια αυτά σε χάρτη που θα δημιουργήσετε με τη βοήθεια του υλικού που θα βρείτε στο διαδίκτυο.
-Γιατί οι Βενετοί προτίμησαν και πήραν τα σημαντικότερα λιμάνια και νησιά του Αιγαίου και Ιονίου πελάγους;
Ιστοσελίδες:http://www.fhw.gr/chronos/10/gr/p/pa1.html
http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/xartes/Diamelismos%201204.2.htm
Ομάδα 4 (οι δημοσιογράφοι)
-Να γράψετε ένα άρθρο με τίτλο "η επίδραση της άλωσης στην αφύπνιση του εθνικού αισθήματος των Ελλήνων στο Βυζάντιο". Στο άρθρο μπορείτε να δώσετε και μία ευρύτερη διάσταση αναφέροντας ότι σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν δυσάρεστα γεγονότα να λειτουργήσουν ευεργετικά, να μας κάνουν δηλαδή να έρθουμε σε κατάσταση περισυλλογής και να αντλήσουμε από τον εσωτερικό μας κόσμο δυνάμεις που ποτέ δεν φανταζόμασταν ότι τις είχαμε.
Ιστοσελίδες:http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=157482&ct=114&dt=07/03/2004
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/gewrgios_metallhnos/ekeino_ton_aprilio_h_alwsh_toy_1204.htm
Όλες οι ομάδες:
Αφού κάθε ομάδα παρουσιάσει τα αποτελέσματα της εργασίας της, στο τέλος όλες μαζί θα συνθέσουν μια εργασία, όπου θα παρουσιάσουν το ιστορικό γεγονός της άλωσης του 1204, ως συνέπεια της τέταρτης σταυροφορίας, με τις καταστρεπτικές του συνέπειες , καθώς και κάποια θετικά και αισιόδοξα στοιχεία που πρόβαλλαν.
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
1. Περιεχόμενο εργασίας: α)ανεπαρκές β)φτωχό γ)καλό δ)πολύ καλό
2.Μορφή εργασίας: α)ανεπαρκής β)φτωχή γ)καλή δ)πολύ καλή
3.Συνεργασία ομάδων α)κακή β)μέτρια γ)καλή δ)πολύ καλή
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Παρουσίαση τελικών συμπερασμάτων για την εργασία των ομάδων .
KΣΕ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΚΣΕ ΜΟΣΧΑΤΟΥ Οι δράσεις επιμορφούμενων φιλολόγων στις ΤΠΕ
Σάββατο 13 Μαρτίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ WORD ΣΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ Το word είναι ένα ευέλικτο πολυμεσικό εργαλείο το οποίο παρέχει τις παρακάτω δυνατότητ...
-
Συνάδελφοι, καλή Σαρακοστή σε όλους και γρήγορη ανάρρωση στην υπεύθυνη της επιμόρφωσης κ. Κική! Ετοίμασα ένα πρόχειρο σενάριο πάνω στην ...
-
Εννοιολογικός Χάρτης Σχόλια και παρατηρήσεις σε Εννοιολογικό Χάρτη από το Φωτόδεντρο. Επειδή οι σχετικοί...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου